Przewóz osób podczas wesela - jak to wszystko zorganizować

Ci co już są po doskonale wiedzą, ci co dopiero organizują i podliczają koszty łapią się za głowę - ślub, wesele staje się obecnie coraz droższą imprezą i nie zawsze można nazwać to inwestycją J. Nic w tym dziwnego bo w takiej imprezie zazwyczaj bierze udział kilkadziesiąt a niejednokrotnie więcej, nawet 200 lub 300 osób. Wynajem autokarów na wesele, a może lepiej skorzystać z busów? Od czego zacząć, jak to załatwić, dla ilu osób zamówić transport - jak się okazuje to kolejna sprawa z którą podczas organizacji wesela przyjdzie nam się zmierzyć.

przewóz gości weselnych wesele ślub porady przewóz bus autobus na wesele wynajem busa

O ile nie jest problemem gdy zabawa po ceremonii zaślubin odbywa się niedaleko i wystarczy przejść na piechotę tak w przypadku gdy do przejechania mamy nawet nie wielką odległość - cała logistyka związana z przetransportowaniem gości staje się na etapie planowania wesela niełatwą sprawą. Gdy chcemy naszym gościom zapewnić transport a cały czas coś staje na przeszkodzie a to goście nie potrafią do końca się opowiedzieć czy pojadą swoim samochodem, a to pod kościołem nie ma wystarczająco miejsce aby podjechały autokary lub też gdy już mamy określoną liczbę osób która będzie chciała skorzystać z transportu - nasze wesele odbywa się w takim terminie że gdy dzwonimy by zamówić przewóz osób, prawie wszystkie firmy mają zajęte autobusy. Często dobrym posunięciem jest zarezerwowanie terminu wcześniej, oczywiście wiąże się tą z wpłatą zaliczki ale kto od nas w dzisiejszych czasach nie chce zaliczki gdy planujemy wesele. Nie warto też popadać w skrajność i transport to nie sala weselna którą trzeba rezerwować na dwa lata wcześniej ale zawsze ten miesiąc lub dwa lepiej zrobić rozeznanie rynku i wybrać odpowiednie rozwiązanie transportu dla siebie.

Ja z mężem gdy organizowaliśmy wesele z racji tego że Kraków to nasze miasto w którym mieszkamy tu również korzystaliśmy z transportu dla gości gdyż w ten sposób chcieliśmy ich docenić i ugościć. Z kościoła na Skałce zamówiliśmy dwa busy 20-osobowe aby pokonały trasę do restauracji. Odległość była niewielka bo ok 5km ale nie można było skorzystać z autokaru gdyż uliczki są wąskie i samochód o takich gabarytach prawdopodobnie miałby duży problem aby się zmieścić. Zamówiliśmy mikrobusy w firmie M-bus Kraków Przewóz Osób i wszystko odbyło się profesjonalnie. Kierowcy wcześniej znali trasę, czekali pod samym wyjściem z kościoła, byli elegancko ubrani, mili a same busy czyste, pachnące i klimatyzowane - sprawnie przewieźli naszych gości do restauracji opowiada nam Pani Małgorzata która w weekend majowy brała ślub w Krakowie.

Jeśli mówimy o transporcie dla gości warto też zastanowić się czy w nocy część z nich również nie chciało by skorzystać z przewozu. Można zamówić busa na dyspozycję z kierowcą w nocy który będzie rozwoził naszych gości do domów po balu lub też jeśli ilość osób do rozwiezienia jest spora, klika pojazdów. Tą formę również cenią sobie przyszłe pary młode gdyż nie ma problemu z telefonowaniem po taxi czy angażowaniem kogoś ze znajomych aby odwoził nam gości. Lepiej zlecić to profesjonalnej firmie i mięć kwestię transportu załatwioną. Autokary i busy którymi dysponują firmy są coraz nowsze, świetnie się prezentują a dochodzi nawet do przypadków że para młoda zamawia sobie nawet przybranie mikrobusów podobnie jak limuzyny.

Koszty transportu podczas wesela

Oczywiście kwestia kosztów organizacji transportu podczas ślubu i wesela to też istotna rzecz. Warto porównać ceny z jakością oferowanej usługi i zdecydować na optymalne rozwiązanie. Trzeba przyznać że kwoty o jakich mówimy za wynajem autokarów lub busów w porównaniu do innych wydatków podczas organizacji wesela nie są wysokie bo za busa z kościoła na salę weselną w mieście można zapłacić już nawet 250 zł. Wiadomo cena rośnie gdy program obsługi transportowej jest dłuższy lub gdy decydujemy się na wynajem autobusów ale stosunkowo do całego przedsięwzięcia jakim jest organizacja wesela - nie są to duże kwoty a jakże miło gdy nasi goście docenią to jak potrafimy o nich zadbać.

Tekst i zdjęcie: M-bus
www.m-bus.com.pl

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

4 komentarzy

• Link do komentarza Monika Kawa-Lorek sobota, 16 styczeń 2021 10:19 napisane przez Monika Kawa-Lorek

My z mężem również korzystaliśmy z firmy transportowej gdyż wesele odbywało się 30km od Krakowa i niektórzy goście nie mieli czym dojechać i wrócić, na wynajem busa wybraliśmy firmę Royal Bus Kraków https://www.royalbus.pl Wszystko odbyło się profesjonalnie, polecam.

• Link do komentarza Piotrwk sobota, 05 grudzień 2020 22:12 napisane przez Piotrwk

Zapraszam wszystkich do odwiedzenia naszej strony http://www.busy.tychy.pl Jeżeli będą Państwo zainteresowani wystarczy zadzwonić do nas lub napisać maila na biuro@busy.tychy.pl Dopytamy o szczegóły i zaproponujemy jak rozwiązać "problem" transportu Gości :) zajmujemy się tym od lat :)

• Link do komentarza Danusia środa, 28 czerwiec 2017 12:23 napisane przez Danusia

Hmmm przewóz gości przewozem, najpierw trzeba się zastanowić kogo chcemy przewieźć :P wysłac zaproszenia i narazie zatrzymałam się na tym, bo muszę znależć wizję zaproszęń.

• Link do komentarza OlaA niedziela, 18 czerwiec 2017 15:22 napisane przez OlaA

Ja organizując wesele zastanawiałam się bardzo długo, jak z tym przewozem zrobić. Polecano nam taksówki ale cena nie była zbyt kusząca. Do przejechania było ok 30 km i najlepszą opcją okazało się wynajęcie autokaru. Ale też zanim znaleźliśmy dobrą firmę to była droga przez mękę. w ostatniej chwili trafiliśmy na oes transport z Krakowa. Bardzo fajni ludzie! ;) a z takich wspomnień, to byłam kiedyś na weselu, gdzie właśnie goście zostali przewiezieni staropolskimi wozami :)