Ja urządzić biuro w domu? Sprawdź kilka przydatnych zasad

Jesteś freelancerem i pracujesz przede wszystkim w domu? Niezależnie od tego czy to praca stricte przy komputerze czy też wymagająca głównie zajęć manualnych – powinieneś/aś wyznaczyć sobie w domu strefę do wykonywania swoich obowiązków zawodowych. A wszystko to dla komfortu (fizycznego i psychicznego) oraz satysfakcjonujących efektów. Podpowiadamy, jak urządzić w domu/mieszkaniu strefę do pracy.

Coraz więcej osób pracuje mniej lub więcej czasu w domu. Niektórzy doceniają fakt, że nie muszą tracić czasu (i pieniędzy na dojazdy) wykonując obowiązki zawodowe w zaciszu swojego mieszkania, blisko rodziny i ulubionej przestrzeni. Dla niektórych jednak stanowi to problem – zdyscyplinowanie się blisko bodźców kojarzących nam się z bliskimi i  prywatną codziennością graniczy z cudem. Gdy pracujemy przy ławie w salonie, pod kołdrą w sypialni czy w kuchni popijając kolejną filiżankę kawy zazwyczaj nie jesteśmy do końca zadowoleni z efektów swojej pracy. Zwykle problem wcale nie tkwi w tym, że nie wychodzimy do biura/przestrzeni cooworkingowej/kawiarni (choć dla niektórych to jedyne rozwiązanie). Chodzi o to, że nie mamy wyodrębnionej strefy do pracy, która zapewnia nam spokój, komfort psychiczny i prawdziwy „work life balance”. Tak jak w przypadku zajęcia na etacie.

Biuro niekoniecznie w osobnym pokoju

Oczywiście marzeniem byłoby stworzyć sobie biuro w osobnym pokoju. Nie wszyscy mamy jednak taką możliwość. Nikt nie powiedział jednak, że wygodne biurko i krzesło oraz regał/komoda na wszelkie dokumenty nie może znajdować się w części sypialni – oczywiście tylko i wyłącznie wtedy gdy rozmiar przestrzeni pozwala nam na wyodrębnienie strefy do pracy. Mini biuro możemy odgrodzić po prostu gipsową ścianą, a w ostateczności regałem lub parawanem (wtedy zainwestujmy w dobre słuchawki). Do wyboru mamy także inne funkcjonalne rozwiązanie – tzw. składane drzwi, które we wnętrzu mogą okazać się fajnym, designerskim dodatkiem. Możemy też... stworzyć antresolę. Na niej znajdzie się łóżko/materac do spania, a pod nią nasze biurko. To nie tylko opcja, która oszczędza przestrzeń, ale nadaje wnętrzu nowego, bardzo oryginalnego i modnego wyrazu.

Wnęka w salonie

Jeśli nasza sypialnia jest zbyt mała na stworzenie biura, przejdźmy do salonu. Może znajdzie się tutaj fragment przestrzeni na meble pracowe, a może da się wykorzystać jakąś wnękę. Nie zapomnijmy o o osłonięciu naszego domowego biura, przede wszystkim na czas pracy. Słuchawki też się przydadzą, jeśli nie mamy takiego komfortu, by zawsze pracować wtedy, kiedy domownicy są poza domem.

Biuro (nie)ruchome

Inne pomieszczenia jak np. przedpokój czy kuchnia nie stanowią raczej dobrego wyboru do aranżowania biura. Oczywiście nie zawsze mamy wybór. Często nasza pracowa przestrzeń musi być ruchoma, a to oznacza, że codziennie na nowo będziemy rozkładać się z dokumentami, komputerem itd., a po wykonaniu obowiązków w danym dniu będziemy wszystko chować. Wtedy zaopatrzmy się w duże przenośne pudło, albo przeznaczmy na przedmioty zamykane miejsce w szafie/komodzie, by mieć komfort, że wszystko jest na swoim miejscu i nic nam nie zginie.

Niezależnie od tego, gdzie będzie znajdowało się nasze domowe biuro – pamiętajmy jeszcze o kilku istotnych rzeczach  - dobrym oświetleniu, nieustawianiu monitora na tle okna (męczy wzrok), wspomnianych już wygłuszających słuchawkach i oczywiście wygodnym krześle.

Powodzenia!
Tekst: Irena Zajdel, VALENT Kompleksowo Wnętrza & Remonty & Wykończenia

valent.pl

 

Oceń ten artykuł
(1 głos)

Skomentuj