Dekoracja ślubna, wykonać samemu czy może zlecić firmie?

Każda Młoda Para marzy o idealnym ślubie i wspaniałym weselu, które na długo pozostanie w pamięci gości jako niezapomniana impreza.

Aby jedna zabawa była udana, a wspomnienia miłe należy zadbać o kilka podstawowych i ważnych elementów. Wśród wielu spraw wpisywanych do terminarza przygotowań weselnych, nie można pominąć istotnej kwestii jaką jest wystrój sali weselnej. Należy bowiem pamiętać, że to nie tylko przyjazna atmosfera i smakowite menu wpływa na zadowolenie gości, ale również otoczenie w którym owa zabawa się odbywa.
Jaka więc powinna być idealna dekoracja?
Planując wystrój wnętrza sali weselnej należy pamiętać o kilku podstawowych kwestiach.

Zrobimy to sami....
Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji czy dekoracje przygotujemy sami, czy może też zlecimy ją profesjonalistom. Należy rozpatrzyć wszystkie plusy i minusy podjętej decyzji. Pamiętajmy bowiem, że każda minuta upływającego czasu przygotowań weselnych jest dla nas bardzo ważna. A czas płynie nieubłaganie.

Dekorator nie jasnowidz....
Nie spodziewaj się, że dekorator umie czytać w myślach. Jeśli już zdecydujesz się na pomoc profesjonalisty, to musisz również zarezerwować dla niego czas. Powiedzenie „ proszę zrobić tak, aby było ładne" jest najczęściej spotykanym błędem. Państwo młodzi zapominają, że „ładnie" to pojęcie względne. Jak więc uniknąć niemiłego rozczarowania efektem pracy dekoratora? Rozmowa! To tylko dokładne wyjaśnienie oczekiwań, przedstawienie swoje wizji jest kluczem do sukcesu.

Rezygnacja z marzeń...?
Nie zawsze to o czym marzymy od wielu lat będzie pasowało do stylu pomieszczenia. Nasze marzenia często weryfikuje szara rzeczywistość. Dekoracja musi się komponować z wielkością pomieszczenia, kolorem ścian, meblami, i układem Sali. Często jednak marzenia zakochanych są całkowicie rozbieżne z wyobrażeniami i planami firm dekoratorskich. I właśnie wtedy nadchodzi czas bardzo trudny dla Młodej Pary. Trzeba zrezygnować z marzeń, albo po prostu je ulepszyć. Warto czasami posłuchać rad specjalistów, nie upierać się przy swoim, nie próbować na siłę spełniać marzeń ale starać się zrozumieć i skorzystać z cennych rad.

Nie wybieraj wszystkiego...Nie warto....
Drugą kwestią są rodzaje dekoracji. Proponowane nam przez zawodowych dekoratorów możliwości są bardzo zróżnicowane. Począwszy od dekoracji balonami, girlandami. papierowymi dzwonkami, sercami, rozetami poprzez materiały w bogatej gamie kolorów, taśm, kokard, świec aż na kwiatach kończąc. Nie dajmy się jednak zwariować. Nie starajmy się wykorzystywać wszystkich możliwości. Przepych i nadmiar elementów dekoracyjnych może nam tylko zaszkodzić. Cenna w tej kwestii jest myśl „ liczy się jakość, a nie ilość".


Pamiętaj o szczegółach.... Są również istotne...

A jeśli wydaje Ci się, że wybór kolorystyki, i podstawowych elementów dekoracyjnych to wszystko, to niestety jesteś w błędzie. Bardzo istotne są również szczegóły. Ważne jest aby podpisując umowę zaznaczyć w niej wszystkie elementy dekoracji. Pamiętaj, że ściany, sufit i stół dla Młodej Pary to nie wszystko. Ważne jest też dobranie dodatków min. udekorowania butelek alkoholu, krzeseł, a może nawet klatki schodowej lub wejścia do budynku. Często o tym zapominamy skupiając się jedynie na sali weselnej.

 

 

 

Idealna dekoracja podkreśla wyjątkowość tego dnia. A więc nie zostawiajmy jej na ostatnią chwile.

autor: Joanna Stasiowska

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Skomentuj