Łatwiej w Urzędzie Stanu Cywilnego z nowym portalem PLUSC!

Formalności w urzędzie stanu cywilnego kojarzymy z chaosem informacyjnym, rozbieżnymi interpretacjami przepisów i sporą ilością czasu na ich załatwianie.

Można szybciej, prościej i skuteczniej? Tak! Dzięki innowacyjnej Platformie Usług Stanu Cywilnego (PLUSC) wkrótce będzie to możliwe.

Czym jest PLUSC i co oferuje swoim użytkownikom? To nowoczesna e-usługa, która pomaga załatwić formalności związane ze zdarzeniami życiowymi, poprzez dostarczenie kompleksowych informacji w prostej i przystępnej formie oraz kierowanie osób, których one dotyczą, do właściwych dla ich miejsca zamieszkania, kompetentnych dostawców usług administracji publicznej i komercyjnych. Poza standardowymi rozwiązaniami elektronicznymi, portal oferuje usługi wirtualnego asystenta. Jego rolę, pomysłodawca projektu Władysław Penar, prezes zarządu Technika IT, wyjaśnia w następujący sposób:

„Użytkownik portalu, szukając informacji dotyczących załatwienia sprawy związanej z urodzeniem dziecka, małżeństwa czy zgonu, prowadzi interaktywny dialog z wirtualnym doradcą, precyzując swoje zapytanie. W odpowiedzi, doradca przedstawia odpowiedni scenariusz postępowania, obejmujący także linki do właściwych miejscowo urzędów stanu cywilnego".


PLUSC wychodzi także naprzeciw użytkownikom poszukującym informacji w godzinach nocnych czy popołudniowych, w dni wolne od pracy. Zdarza się bowiem potrzeba szybkiego uzyskania informacji lub jej spokojnej analizy. PLUSC w przeciwieństwie do urzędów, nigdy nie będzie nieczynny. Z jego usług można korzystać 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Projekt jest obecnie w fazie rozwoju, jego inauguracja nastąpi 1 czerwca. Platforma Usług Urzędu Stanu Cywilnego otrzymała dofinansowanie ze środków publicznych UE w ramach działania 8.1 POIG.

Tekst i zdjęcie: materiały prasowe: PLUSC

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Skomentuj