Jak wyposażyć salę konferencyjną?

Urządzanie przestrzeni biurowej jest często nie lada wyzwaniem. Z jednej strony zależy nam na akceptowalnym budżecie, a z drugiej potrzebujemy wygodnej i dopasowanej do nas przestrzeni, aby móc skutecznie wykonywać swoje codzienne zadania. Na co zwrócić uwagę w przypadku urządzania sali konferencyjnej? Jakie meble i inne elementy wyposażenia powinny znaleźć się w jej wnętrzu? Dlaczego wybór funkcjonalnych mebli jest tak istotny dla nas oraz naszych pracowników?

 

1. Dlaczego wyposażenie sali konferencyjnej jest istotne?

2. Przeznaczenie a wyposażenie sali konferencyjnej - na co zwrócić uwagę?

3. Meble konferencyjne - czym powinny się cechować?

4. Stoły konferencyjne - jak dopasować wielkość do rozmiarów pomieszczenia?

5. Na co zwrócić uwagę wybierając meble biurowe?

 

Dlaczego wyposażenie sali konferencyjnej jest istotne?

Sala konferencyjna to jeden z najważniejszych stref w biurze. Często spędzamy w niej dużo czasu, zarówno sami jak i w większym gronie. Z tego powodu należy zadbać o to, aby korzystanie z dostępnej przestrzeni było dla nas wygodne i przyjemne. Wybierając meble zadbajmy o ich ergonomiczność, by nie powodowały bólu pleców czy innego dyskomfortu. Jeżeli planujemy montaż rzutnika lub innego ekranu zastanówmy się, która ściana będzie do tego najlepsza. Dodatkowo także powinniśmy pomyśleć o przesłonie okien, jeżeli sala znajduje się na skrajnej stronie w budynku.

 

Przeznaczenie a wyposażenie sali konferencyjnej - na co zwrócić uwagę?

Wyposażając salę konferencyjną należy również zwrócić uwagę na jej przeznaczenie. Czy będziemy korzystać z niej tylko wspólnie z pracownikami, czy może ma ona pełnić zadanie miejsca, w którym prowadzone będą także rozmowy z klientami? Odpowiedzi na te pytania warunkują stylistykę aranżacji oraz to, jak dużo miejsca będziemy potrzebować wewnątrz sali. Najważniejszymi elementami wyposażenia są oczywiście fotele lub krzesła konferencyjne oraz stół, których ilość i wielkość również zależy od tego, jak wiele osób na raz ma mieć możliwość uczestniczenia w spotkaniu.

 

Meble konferencyjne - czym powinny się cechować?

Dobrej jakości meble konferencyjne to przede wszystkim produkty, które nie przyprawiają nas o ból czy dyskomfort przy długotrwałym użytkowaniu. Fotele lub krzesła powinny być wygodne i odpowiednio wyprofilowane, a stół ustawiony na takiej wysokości, aby osoby przy nim siedzące nie musiały się garbić ani nadmiernie prostować, by z niego korzystać. Warto wybrać stylistykę korespondującą z innymi przestrzeniami w biurze, tak aby sale konferencyjne nie wyróżniały się nadmiernie na ich tle. Jeżeli docelowo z pomieszczenia ma korzystać umiarkowana liczba osób, jednak chcemy też być przygotowani na większą grupę, ciekawym pomysłem na rozwiązanie tego dylematu są stoły składane. Nowoczesne meble konferencyjne powinny być także wykonane z możliwie jak najlepszych materiałów, aby mogły posłużyć nam przez dłuższy czas. W sytuacji, gdy w sali mamy prowadzić również rozmowy z osobami z zewnątrz firmy wysokiej jakości wyposażenie pozwala sprawić odpowiednie wrażenie i zapewnić komfort także naszym gościom.

 

Stoły konferencyjne - jak dopasować wielkość do rozmiarów pomieszczenia?

Wielkość stołów konferencyjnych jest uzależniona od dwóch czynników: ilości osób, jaka ma się przy nich na raz zmieścić oraz wielkości samej sali. Pamiętajmy, że dookoła stołu należy jeszcze umieścić krzesła, a wokół całości musimy być w stanie swobodnie się przemieścić. Z tego względu najlepiej dobierać stół po wcześniejszym zdjęciu wymiarów sali i odjęciu od nich miejsca przeznaczonego na inny sprzęt oraz chodzenie.

Kolejną istotną cechą stołu konferencyjnego powinna być stabilność i wygoda użytkowania. Jeżeli prowadzimy w sali spotkania biznesowe, potrzebujemy spokojnego i przyjaznego środowiska, aby móc w pełni skupić się na wykonywanej pracy. Chybotliwy, delikatny i sprawiający poczucie łatwego do uszkodzenia stół nie będzie zbyt pomocny w skutecznym prowadzeniu spotkań na sali.

 

Na co zwrócić uwagę wybierając meble biurowe?

Poszukując mebli konferencyjnych i innych elementów wyposażenia biurowego powinniśmy kierować się przede wszystkim ergonomią i funkcjonalnością, a dopiero później budżetem. Pamiętajmy, że często spędzamy w pracy wiele godzin w pozycji siedzącej, co samo w sobie nie jest zdrowe dla naszych pleców. Zapewnienie sobie dopasowanego stołu i odpowiednio wyprofilowanych krzeseł lub foteli pozwoli na odciążenie naszego ciała i sprawienie, że lepiej i wygodniej będzie nam się pracowało. Powinniśmy zwrócić uwagę na te kwestie niezależnie od tego, czy sala ma służyć tylko pracownikom, czy tez klientom lub innym osobom z zewnątrz.

 

Wyposażenie sali konferencyjnej powinno łączyć ze sobą wygodę użytkowania, ergonomię, praktyczność i dobrze przemyślany rozkład pomieszczenia. Poszukując mebli do sali zwróćmy uwagę na te cechy, a także pamiętajmy o dobraniu ich pod kątem wielkości i dostępnej przestrzeni. Dzięki temu nasza przestrzeń do pracy będzie dużo bardziej przyjazna i przyjemniejsza w użytkowaniu.

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Skomentuj