Wydrukuj tę stronę

Czego szukają internauci na stronach ślubnych - raport firmy Gemius

Okres wiosenno-letni to sezon poszukiwań inspiracji ślubnych. W kwietniu pomysłów na ślub i wesele w sieci szukało niemal 860 tys. internautów, ale to w maju i sierpniu popularność portali o tej tematyce jest największa.

Gemius przeanalizował dane z okresu od kwietnia 2013 roku do kwietnia 2014 roku. Okazuje się, że maj i sierpień to dwa miesiące, w których zainteresowanie stronami o tematyce ślubnej i weselnej jest najwyższe (4,5 proc. ruchu internetowego w maju i sierpniu 2013 roku). Natomiast w lutym i listopadzie jest ono najmniejsze i nie przekracza 2 proc. (1,5 proc. w listopadzie 2013 roku i 1,6 proc. w lutym 2014 roku). W ujęciu rocznym zainteresowanie tymi tematami wrosło o ponad jedną trzecią (z 2,9 proc. w kwietniu 2013 roku do 4 proc. w kwietniu 2014 roku).


Zdaniem Magdaleny Barskiej, która prowadzi portal www.abcslubu.pl, klienci szukają przede wszystkim porad i inspiracji związanych z bukietami, sukniami i fryzurami ślubnymi. – Coraz bardziej popularne są śluby tematyczne i gotowe stylizacje ślubne – uważa ekspertka.

Analizy wykazały, że typowy użytkownik stron WWW z poradami ślubnymi, ofertami fotografów oraz zespołów weselnych to kobieta między 20 a 30 rokiem życia oraz osoba z wykształceniem niepełnym wyższym lub wyższym.

– Tylko 5 proc. naszych klientów to mężczyźni – komentuje Magdalena Barska. – W ostatnich latach obserwujemy też wzrost średniej wieku kobiet, które korzystają z oferty portali ślubnych. Częściej są to osoby w wieku 21-35 lat niż, jak wcześniej, 19-28 lat. Rośnie też liczba osób zawierających ślub powtórnie – zauważa Barska i dodaje, że młode pary przywiązują dużo większą uwagę do detali, dekoracji ślubnych i jakości usług ślubnych. Spada też liczba zapraszanych gości weselnych. Stroną, na którą najczęściej zaglądają przyszli państwo młodzi to serwis ślubny portalu kobieta.onet.pl (2,5 proc. ruchu internetowego).

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron WWW. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Źródło: http://www.gemius.pl/pl/centrum_prasowe/2014-07-23/01.

Oceń ten artykuł
(2 głosów)