Wydrukuj tę stronę

Dieta jeszcze przed ślubem?

W dniu swojego ślubu każdy chce prezentować się jak najlepiej.

Przyszłe Panny Młode prawdopodobnie już od dzieciństwa marzyły o pięknej sukni, długim welonie i przystojnym królewiczu. Dziś, dzięki projektantom mody, każdy może zatuszować swoje niedoskonałości. Czuć się pięknie i być choć przez chwilę szczęśliwym.

Warto jednak pomyśleć o swoim zdrowiu, o odpoczynku i prawidłowym żywieniu. Przecież już za chwilę będziemy odpowiedzialni nie tylko za swoje zdrowie, ale za zdrowie naszej drugie połówki. Warto teraz o tym pomyśleć i wejść w ten nowy etap życia szczęśliwym i wypoczętym, bo przecież „w zdrowym ciele zdrowy duch".

 

Problem nadwagi spotyka wiele osób, zarówno dorosłych jak i młodych, które odczuwają różnego typu dolegliwości spowodowanych nadwagą. Otyłe osoby częściej mają problemy z miażdżycą, żylakami, nadciśnieniem tętniczym, zawałami. Często osoby usilnie stosując głodówki, stosując różne diety załamują się, gdy po ogromnych staraniach na nowo przybierają na wadze, wracają do swoich starych nawyków, przyzwyczajeń tracąc wszystko, co wypracowały podczas stosowania diety.

Człowiek to nie oddzielnie, niezależne od siebie narządy, to organizm, którego prawidłowe funkcjonowanie warunkuje współpraca i zgodność wszystkich elementów składowych. Zaburzenie podstawowych funkcji, na przykład przemiany materii, może mieć swoje podłoże nie tylko w objadaniu się, ale w innych, głębszych procesach biochemicznych. Czynników prowadzących do otyłości jest wiele, i stawiając przed nami grupę przypadkowych u każdego z tych osób przyczyny są zupełnie odmienne.

Na problem otyłości i nadwagi należy spojrzeć szerzej, nie należy jednak przekreślać wagi i znaczenia prawidłowego żywienia i stosowania diet. Diety, które zostały niżej opisane, nie gwarantują sukcesu. Są kluczowym elementem w procesie walki z nadwagą, jednak aby wygrać tą walkę trzeba zrozumieć siebie, być wypoczętym i otwartym na zmiany by móc je zaakceptować .

DIETA NISKOKALORYCZNA, ZBILANSOWANA
Dieta ta, jak już sama nazwa wskazuje, jest dietą zbilansowaną i dostarcza organizmowi wszystkie niezbędne składniki pokarmowe, zarówno tłuszcze, białka, węglowodany, witaminy i mikroelementy. Pozwala na uniknięcie efektu jo-jo. Oprócz doboru składników, ważnym elementem jest sposób przyrządzania posiłków, czyli gotowanie na parze. Obecność tutaj węglowodanów (100g dziennie) chroni organizm przed zużyciem białka ustrojowego. Głównym źródłem węglowodanów są pełnoziarniste pieczywa, kasze gryczane, brązowy ryż i otręby. Eliminowane z diety cukry proste, czyli cukier, słodycze, dżemy, miody, słodzone napoje, czyli wszystkie z wysokim indeksem glikemicznym i wpływające na odkładanie się tkanki tłuszczowej. Tłuszcze (25-30g) pochodzą głownie z produktów białkowych, natomiast warzywa i owoce (750g) surowe lub gotowane z dodatkiem masła (mikro i makroelementy, masło – witamina A).

 


DIETA OWOCOWO-WARZYWNA

Przy diecie owocowo-warzywnej należy przestrzegać zasady trzech posiłków w ciągu doby. Posiłki te, jak sama nazwa wskazuje, składają się zarówno z warzyw surowych i gotowanych, zup warzywnych, owoców i soków. Spożywanie kiszonych ogórków, kiszonej kapusty, soków z kiszonej kapusty i buraków wspomaga działanie diety. Stosując tą dietę nie można zapomnieć o czosnku, który powoduje niszczenie bakterii glinnych.

Po kilku dniach stosowania diety warzywno-owocowej organizm przestawia się na odżywianie endogenne, czyli zaczyna "zjadać" zapasy w postaci nagromadzonych złogów chorób.

DIETA WEGETARIAŃSKA
Pokarmy pochodzenia mięsnego zostają wyłączone, natomiast w umiejętne przyrządzanie posiłków, dostarcza organizmowi podstawowe witaminy i wszystkie potrzebne składniki pokarmowe.

Ubytek wagi podczas diety wegetariańskiej jest spowodowany zmianą sposobu odżywiania i wynosi około 2 kg w ciągu 2 tygodni.

DIETA ZEROWA, TZW. GŁODÓWKA
Decydując się na tą dietę musimy być w pełni świadomi jej wad i zagrożeń jakie niesie. Niektórzy tracą w ciągu tygodnia nawet 5kg, lecz zwykle wracają później do poprzedniej wagi.

Oczywiście polega ona na ograniczeniu przyjmowanych kalorii do zera. Ważne są tutaj napoje, zazwyczaj poleca się tu wodę mineralną, rzadziej niesłodzone herbaty (czerwona lub zielona). Herbaty mogą zastąpić soki warzywne – z selera, buraczków, kapusty, perzu, selera, pokrzyw).


CO WYBRAĆ?

Najlepiej zaufać specjalistom. Wybrać najlepszy czas, nastawić się optymistycznie i wyjechać na odpoczynek. W każdej diecie oprócz składników istotne są ilości. Oczywiście zachęcam do samodzielnego odmierzania, odliczać składników i przyrządzania posiłków a dla osób, które chcą być pewne zawartości i dobrej receptury polecam wyjazd na wczasy nad morze połączony z kuracjami odchudzającymi w SPA.

Skuteczne kuracje odchudzające w SPA połączone z wczasami nad morzem. Profesjonalne odchudzanie z tradycjami. Najdłużej działający ośrodek w Polsce - działamy od 22 lat.

Autor: Helena Mielewczyk – Specjalista ds. Marketingu Grupy Hotelowej Balt-Tur
www.balttur.com

Oceń ten artykuł
(0 głosów)