Nietypowe miejsce na wesele – o tym powinniście wiedzieć, nim podpiszecie umowę

Wybór nietypowego miejsca na organizację wesela to świetny pomysł dla indywidualistów i tych Par Młodych, które na co dzień podążają swoimi ścieżkami, często pod prąd. Jednak oprócz romantycznej wizji wesela pod gołym niebem, czy przyjęcia w namiocie pod lasem, jest kilka rzeczy, które należy rozważyć, zanim podejmiecie ostateczną decyzję.

 ślub wesele nietypowe miejsce na wesele niesztampowe miejsce na wesele weselne porady ślub w plenerze wesele w plenerze inspiracje abcslubu.plMiejsce na wesele - Staw Folwarku Zalesie
Zdjęcie - Anka Robi Zdjęcia
Bukiet ślubny - Flower Factory
Suknia ślubna - Afrodyta Moda Ślubna

Dostępność udogodnień

Wybierając miejsce, które z założenia nie zajmuje się organizacją wesel i eventów, musicie wziąć pod uwagę potrzebne przy przyjęciach udogodnienia, takie jak zaplecze kuchenne, czy chociażby toalety, nie wspominając o wyposażeniu w postaci stołów, krzeseł, podestu dla zespołu etc. Wiele miejsc oferuje na wynajem wyłącznie przestrzeń, a wszystkie inne elementy niezbędne do zorganizowania tam wesela, będziecie musieli wyszukać samodzielnie, co wiąże się oczywiście z dodatkowymi kosztami. Nim podpiszecie umowę z miejscem, w którym się zakochaliście, sprawdźcie te wszystkie elementy oraz koszty ich zewnętrznego wynajmu.

Dostęp do prądu oraz bieżącej wody

Pomysł na wynajęcie namiotu i organizację przyjęcia weselnego w zapomnianym ogrodzie z dala od cywilizacji brzmi naprawdę romantycznie, ale żeby zatańczyć pod gołym niebem przy migoczących lampkach, konieczne jest posiadanie… prądu. Jakkolwiek prozaicznie to brzmi, nim zdecydujecie się na takie rozwiązanie, weźcie pod uwagę to, czy dane miejsce oferuje dostęp do prądu, ma na wynajem agregat prądotwórczy, oraz czy jest możliwość korzystania z bieżącej wody. Bez tego ani rusz – catering będzie potrzebował dostępu do wody i łącza prądu – jeśli miejsce nie zapewnia żadnego z tych elementów, będziecie musieli wynająć agregat prądotwórczy, a catering obciąży was dodatkowymi kosztami w postaci wody butelkowanej. Z braku dostępu do bieżącej wody, dane miejsce nie będzie miało również dostępu do toalet, dlatego będziecie musieli wynająć przenośne toalety, a wynajem takiego kontenera z dostępem do umywalek to koszt kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych.

Klimatyzacja i ogrzewanie

Kolejne ważne elementy zależne od pory roku – jeśli wybraliście miejsce weselne bez klimatyzacji, a w dacie waszego wesela mogą się zdarzyć iście saharyjskie upały, warto wynająć przenośne klimatyzatory lub chociaż zainwestować w wynajem wentylatorów, aby nieco schłodzić powietrze. Podobnie w przypadku zimowych miesięcy – jeśli pomieszczenie nie jest ogrzewane, musicie zadbać o możliwość dogrzania go w razie potrzeby – to kolejne dodatkowe koszty, które musicie uwzględnić w swoim budżecie, decydując się na nietypowe miejsce na wesele.

Dekoracje weselne

Niestandardowe miejsce na wesele w tym przypadku może mieć zarówno swoje plusy, jak i minusy. Jeśli na miejsce wesela wybraliście przepięknie zadbany ogród, w którym ustawiacie tylko stoły i krzesła, takie otoczenie ma same pozytywy – dzięki pięknej roślinności, nie będzie potrzeby dokładania wielu dekoracji – natura sama w sobie przepięknie ozdobi wasz dzień. W przypadku dużych przestrzeni postindustrialnych z kolei ogromna przestrzeń sprawia, że trzeba ją jakoś zagospodarować dekoracjami. Sama wielkość pomieszczenia wymaga nieco większych kompozycji, a co za tym idzie – nakładów finansowych na dekoracje weselne. Dodatkowo, przy dużych przestrzeniach, warto pamiętać o nawigowaniu gości – wybierając nietypowe miejsca w postaci rozbudowanych hal czy nieruchomości, gdzie część taneczna, siedząca, toalety i strefa chill są w różnych lokalizacjach, warto zainwestować w drogowskazy, które ułatwią gościom weselnym nawigowanie między nimi.

Kwestie formalne: zgody i ubezpieczenia

Decydując się na wesele w sali balowej hotelu, czy w lokalu weselnym, nie musicie się tym martwić, natomiast wybierając lokalizację niestandardową na wesele, musicie upewnić się, że wszystkie normy prawne zostaną zachowane, nie złamiecie żadnego paragrafu oraz nie zostaniecie ukarani mandatem. Nim podpiszecie umowę, sprawdźcie z wynajmującym powierzchnię wszelkie normy: od ilości osób mogących przebywać w danym miejscu w tym samym czasie, przez poziom emitowanych hałasów, zabezpieczenie przeciwpożarowe oraz ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków. Dopiero znając wszystkie te aspekty i dodatkowe koszty, które poniesiecie, możecie podjąć ostateczną decyzję.

Logistyka: parkingi i łatwość dostępu

Ten aspekt jest ważny zarówno z perspektywy gości weselnych, jak i podwykonawców- sprawdźcie, czy wasza wymarzona lokalizacja posiada odpowiednio duży parking oraz miejsce, które może zostać użyte jako strefa wyładunkowa dla waszych podwykonawców. To bardzo istotne w przypadku miejsc bez własnej kuchni i wyposażenia – w końcu catering będzie musiał przygotować i wyładować całe zaplecze konieczne do serwisu jedzenia, a to potrwa. Podobnie jak z pozostałymi dostawcami – wypakowanie stołów i krzeseł nie trwa kilka minut, podobnie jak dekoracja kwiatami i światłem, dlatego miejsce, które wybierzecie, powinno posiadać przestrzeń, która umożliwi podwykonawcom weselnym swobodny rozładunek.

Montaż, demontaż i porządki

To także bardzo istotne w przypadku niestandardowych miejsc na wesele – upewnijcie się, w jakim stanie miejsce zostanie oddane do waszego użytku, na ile godzin przed przyjęciem weselnym oraz dopytajcie, w jakich godzinach lokal powinien zostać zwolniony. Bardzo prawdopodobne jest to, że nawet jeśli lokal będzie wysprzątany, to po wizycie florysty, rozłożeniu stołów, krzeseł i zastawy, koniecznie będzie pozamiatanie i ponowne umycie podłogi. Jeśli miejsce na które się zdecydowaliście, jedynie wynajmuje powierzchnię, warto rozważyć zatrudnienie osób porządkowych, które podczas dnia ślubu i wesela zadbają o porządek zarówno na sali weselnej, jak i w toaletach i najbliższym otoczeniu.

Nietypowe, niestandardowe miejsca na wesele kuszą niezmiennie swoim urokiem i atmosferą tajemniczości, jednak to także nieco bardziej ryzykowne (i na pewno – bardziej kosztowne) rozwiązanie niż wybór tradycyjnego lokalu weselnego. Warto w takiej sytuacji zdecydować się na pomoc wedding plannera, który ma doświadczenie w organizacji wesel w niesztampowych miejscach, zaufać jego doświadczeniu i wiedzy, aby spokojnie cieszyć się swoim wielkim dniem. Jeśli mimo wszystko zdecydujecie się na samodzielną organizację wesela, koniecznie sprawdźcie ( a najlepiej - oddelegujcie do tego zadania zaufaną osobę) przed przyjęciem, czy o niczym nie zapomnieliście i czy wszystko działa tak, jak powinno.

 

Materiał przygotowany przez: Redakcja abcslubu.pl

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Skomentuj