Wydrukuj tę stronę

Social media - skuteczny sposób na promocję dla producentów odzieży

Media społecznościowe dla większości osób są miejscem zamieszczania zdjęć, dzielenia się ważnymi momentami w życiu, czy sposobem na utrzymanie kontaktu ze znajomymi. Użytkownicy takich platform odwiedzają je średnio nawet kilkanaście razy dziennie. Telefony i social media są obecne wszędzie i nikogo już to nie dziwi. Właśnie dlatego aplikacje typu Instagram, Facebook, czy Twitter mają duże znaczenie również dla firm. Dzięki nim przedsiębiorcy w branży modowej są w stanie skuteczniej dotrzeć do klientów.

ślub wesele socialmedia moda marki modowe marki odzieżowe w mediach

Jakie możliwości zapewniają social media?

Ponad 60 milionów średnich i małych firm z ubraniami na całym świecie aktywnie prowadzi swoją stronę na platformie Facebook. Pozwala to na aktywną komunikację z klientami, wymianę informacji oraz prezentowanie firmy. Osoby zainteresowane usługami mogą szybko dowiedzieć się o korzystnych promocjach, czy nowościach.

Podczas gdy tradycyjne kampanie reklamowe pochłaniają znaczną część budżetu firmy i nie zawsze są skuteczne, social media mają duży potencjał i są łatwe w użyciu. Oprócz tego są darmowe i dobrze funkcjonują na urządzeniach mobilnych. Dzięki mediom społecznościowym firmy zyskują narzędzia, aby efektywnie się rozwijać, bez względu na posiadany budżet, lokalizację, czy poziom umiejętności.

Media społecznościowe są dobrym sposobem na zdobywanie zaufania klientów. Bezpośrednia interakcja z klientami to jeden z największych plusów tego typu platform. Niektóre firmy traktują swój fanpage jako główny kanał do obsługi klienta. Kontakt przez Massenger, czy Twitter staje się popularniejszy niż tradycyjne połączenia telefoniczne.

Jak rozpocząć działania w social mediach?

Decydując się na obecność firmy w mediach społecznościowych na samym początku warto zastanowić się, czy potencjalni odbiorcy produktu są dostępni na danym portalu. Warto też przeczytać recenzję Sammydress. Jeśli chodzi o Instagram w Polsce użytkownikami są głównie kobiety (ponad 72%) oraz osoby poniżej 50 roku życia (powyżej 90%). Zbudowanie bazy klientów nie jest jednak proste. Najlepiej stworzyć przemyślany plan wysyłania atrakcyjnych, nienachalnych komunikatów. Dzięki temu mamy szanse na stopniowe zdobywanie kolejnych odbiorców, którzy zaczną śledzić profil.

Działania marketingowe w social mediach najlepiej rozpocząć jak najwcześniej. Obecnie powstaje coraz więcej konkurencyjnych firm, a zdobycie wielu obserwatorów staje się trudniejsze.

Założenie profilu zajmuje dosłownie chwile. Podstawą w działaniach na portalach społecznościowych jest naturalność, bez zamieszczania nachalnych reklam.

To co przyciągnie uwagę użytkowników to niebanalne, wyróżniające się zdjęcia. Dopiero później osoby obserwujące czytają opis oraz komentarze pod spodem. Posty, jakie publikuje firma powinny być inspirujące, zachęcające do wgłębienia się w temat. Bardzo ważny jest również sposób rozmowy z użytkownikami.

To, czy odpowiedzi będą przyjazne, czy wymuszone i lekceważące zadecyduje o wizerunku firmy. Przedsiębiorstwa powinny skupić się, aby posty były publikowane regularnie i zawierały ciekawą treść.

Dlaczego część firm odzieżowych wciąż nie dostrzega potencjału mediów?

Wielu właścicieli firm nie wie jak efektywnie prowadzić profile w mediach społecznościowych. Po założeniu profilu efekty nie są od razu widoczne. Dlatego przedsiębiorcy często odkładają ten kanał promocyjny na dalszy plan, traktując jako dodatek. Media społecznościowe działają w specyficzny sposób i tradycyjny model kampanii reklamowej tu nie zadziała.

Marketing wymaga więcej czasu i pracy, ale social media mają duży potencjał, są przyszłością marketingu i warto w nie inwestować.

 

Artykuł zewnętrzny

Oceń ten artykuł
(0 głosów)