Wyniki konkursu Retroflexus

Przedstawiamy zwycięskie prace:

I miejsce - bukiet - Daniel Mikosz
Moje propozycje:
Retroflexus – królestwo, co paletą barw, mozaiką kompozycji przemawia…

Konkurs, wyzwanie? To na pewno, ale facet popuści wodze wyobraźni, choć na te kilkanaście minut Prezesem się czyniąc… Tylko jak, skoro w handlu doświadczenia nie ma?  Cóż, może to marketingowe się przyda?:)

Pierwsza sprawa – podstawowe pytanie, „co i komu chcemy sprzedać?” Kwiaty nieśmiertelne – to już wiem. Grono klientów spore, więc i zasięg potencjalnej informacji musi być szeroki!

W pierwszym rzędzie na public relations bym zwrócił uwagę. Poza tradycyjnymi reklamami posłużyłbym się mniej konwencjonalnymi, może rzadszymi metodami.
1.    Badania wykazały, że zdecydowanie częściej kwiaty kupują mężczyźni. W związku z powyższym najważniejsze, by dotrzeć do tej grupy. Jak? Choćby poprzez reklamy w formie zajmujących bannerów przy drogach ( zauważę, iż gro kierowców to także płeć brzydka ), uczestnictwem Firmy w eventach w ramach sponsoringu. I tu się kłaniają choćby lokalne wybory Miss ( łatwiej się przebić ), tudzież imprezy sportowe.
2.    Przemyślana akcja marketingowa, mam tutaj na myśli coraz bardziej popularny marketing szemrany. O co w nim chodzi? Krótko mówiąc, puszczenie w kierunku opinii publicznej pozytywnych informacji o firmie. Tutaj mam na myśli zarówno przestrzeń internetową, jak i rzeczywistą. Ideą jest przekazanie korzystnej opinii, tak by klient przekonany był, że dana informacja pochodzi od dotychczasowych klientów. To uwiarygodnia! Sprawną akcję można przeprowadzić chociażby na różnego rodzaju forach, wzbogacając je chwytliwymi zdjęciami! Czy działa? Gwarantuję sukces w 100%! Warto zaznaczyć, iż efekty tego rodzaju marketingu widoczne są długo po skończeniu akcji. A zajmować się nią mogą niekoniecznie profesjonaliści! :)
3.    Sprzedaż wiązana… Nie wiem dlaczego, ale pojawiła się w moim strumieniu świadomości. Wejście w kontakt z innymi przedsiębiorcami, na zasadzie: „Kup kwiaty, bilet do kina będzie Twój”. Tu posiłkować się można na początek np. Grouponem.

W kwestii samej strony, kolory bym zmienił, to na początek! Kolory jak nic innego mogą dodawać energii lub studzić emocje. Dla 65% klientów, kolor jest najważniejszym czynnikiem, podczas wyboru produktu do codziennego użytku. Odpowiednio zaplanowana kolorystyka może nie tylko wpływać korzystnie na nastrój, ale także znacznie zwiększyć przyciąganie nowych klientów. Kolor zielony, intensywny bym u Was widział. Jest on kolorem natury. Symbolizuje wzrost, harmonię, świeżość oraz płodność. Zielony określa bezpieczeństwo. Zielonego w reklamie powinno się używać podkreślając nieszkodliwość czy naturalne pochodzenie.
Poszczególne kategorie też bym lepiej wyeksponował. Według specjalistów, oko ludzkie ucieka ku lewej stronie. Może właśnie tam?:)

Tyle i tyćko, choć koncepcji wiele. Szczerze powodzenia życzę, do odwagi, tej pozytywnej, i rozmachu namawiając! :)


II miejsce - konsultacja florystyczna - Magdalena Polak

Proponowane zmiany:
1. Rozbudowanie galerii, wg tematyki np.: dekoracje przyjęć ślubnych / komunijnych / chrzcin / innych przyjęć, dekoracje dla klientów korporacyjnych, wiązanki kwiatowe, dekoracje obiektów sakralnych, kwiaty w sesjach zdjęciowych itp.
2. Przerzucenie rekomendacji w osobną zakładkę w menu.
3. Rozbudowanie zakładki rośliny - poprzez dodawanie artykułów dotyczących pielęgnacji, przypisywanego znaczenia, sezonów dostępności , przykładowych zdjęć prac florystycznych zarówno kwiatów ciętych, jak i doniczkowych. To wszystko w postach w formie bloga.
4. Ewentualnie utworzenie zakładki blog - gdzie będą prezentowane wiązanki kwiatowe, dekoracje florystyczne na różne okazje, a także sesje zdjęciowe wykonane przy współpracy z Retrofelxus, oraz porody dot. pielęgnacji kwiatów i tego wszystkiego co zawarto w pkt. 3.
5. Stworzenie wersji mobilnej portalu.
6. Zamieszczenie przykładowych cenników usług florystycznych związanych z dekorowaniem przyjęć, tworzeniem bukietów ślubnych itp.

Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia :) Zapraszamy do kolejnych konkursów
Wygranym gratulujemy - skontakujemy się z wami ws. nagród!

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Skomentuj