Planowanie wesela versus kariera zawodowa – jak to pogodzić?

Planowanie własnego ślubu i wesela to nie tylko niezwykle ekscytujące i zabawne przedsięwzięcie, ale przede wszystkim -ciężka praca, niemalże równie absorbująca jak praca zawodowa na pełen etat.


ślub wesele suknia ślubna mia lavi boho cyganeria kolorowe wesele dekoracje Suknia ślubna - Mia Lavi
Dekoracje - Floral Projekt, Kinga Ogorzelec
Zdjęcie - Anna Cupczyńska, Kolor Selektywny

Praca na co dzień w pełnym wymiarze godzin i jednoczesne bieganie pomiędzy spotkaniem z lokalem weselnym a wizytą u florystki w celu omówienia dekoracji ślubnych może być niezwykle męczące. Aby pomóc Wam, drogie
Kobiety Pracujące, przygotowaliśmy specjalnie dla Was kilka porad, które pomogą Wam w zrównoważeniu i wypracowaniu systemu organizacji ślubu i wesela bez konieczności korzystania z urlopu w pracy zawodowej. Zapraszamy!

Oddeleguj zadania

Zbliża się koniec miesiąca i w pracy wrze niemalże jak w ulu? Zaczęłaś właśnie prowadzić spory projekt w pracy, który jest na tyle absorbujący, że wymaga nadgodzin? Spokojnie, jest sposób na to, aby dać z siebie 100% w pracy,
nie zawalając jednocześnie przygotowań do ślubu. Jak? To bardzo proste! Podziel się obowiązkami ślubnymi ze swoimi najbliższymi! Zwróć się o pomoc do swojej mamy, siostry, przyjaciółki, druhny, a przede wszystkim – do swojego przyszłego męża. Oddeleguj zadania zgodnie ze zdolnościami i umiejętnościami swoich najbliższych – w rękach ukochanego śmiało możesz zostawić np. wybór samochodu do ślubu lub znalezienie transportu dla gości, mama na pewno świetnie sobie poradzi na spotkaniu z florystką, a siostra, przyjaciółka czy druhna pomoże wybrać kolory przewodnie wesela i zlokalizuje idealne zaproszenia. Jedyne, co pozostaje dla Ciebie to wysłuchanie raportu od każdego z nich i wyrażenie swojego zdania. Prawda, że to proste? ;)

Korzystaj z kalendarza!

W natłoku wielu obowiązków bardzo łatwo się pogubić i przeoczyć ważne spotkanie, dlatego koniecznie zacznij wszystko notować. Umówiłaś się na degustację tortów za kilka dni? Świetnie, nie zapomnij umieścić tego w swoim smartfonowym terminarzu i ustawić przypomnienia na dzień oraz kilka godzin przed zaplanowanym spotkaniem. Firma poligraficzna prosi o ostateczną liczbę gości i przekazanie ich listy do końca tygodnia? Idealnie, zaplanuj jeden wieczór na ostatnie poprawki i wysyłkę listy – zapisując to w kalendarzu! Dobra organizacja to klucz do sukcesu, dlatego staraj się każdą, nawet najmniejszą rzecz planować na konkretny dzień i notować to. Tak przygotowana, na pewno nie przegapisz żadnego z terminów oraz nie ominiesz ważnego spotkania.

Stawiaj sprawę jasno

Wybierając podwykonawców ślubnych, poinformuj ich o tym, że Twoja praca zawodowa jest bardzo wymagająca i nie jesteś w stanie: a) spotykać się z nimi w godzinach swojej pracy b) odbierać od nich telefonów i wysyłać maili.
Jasny komunikat o Twojej dostępności np. wyłącznie w weekendy lub po godzinach pracy czyli późnym popołudniem pomoże Ci wybrać takich podwykonawców, którzy będą elastyczni i będą mogli dostosować się do Twoich godzin pracy. Dodatkowo, bądź zawsze przygotowana do spotkania i odpowiednio wcześniej zastanów się, co chcesz powiedzieć, o co chciałabyś zapytać i o czym musisz poinformować daną osobę. Możesz także wynotować sobie wszystkie istotne sprawy, aby o niczym nie zapomnieć podczas spotkania. Taki system pomoże Ci w amortyzacji czasu i jego odpowiedniego wykorzystania.

Bądź zorganizowana

W dobie nieograniczonego dostępu do Internetu i szerokiego spektrum informacji oczywistym jest, że wiele ze ślubnych spraw będziesz omawiała via e-mail. Bardzo rozsądnym rozwiązaniem, znacznie ułatwiającym życie Tobie, Twoim podwykonawcom i wszystkim zaangażowanym w Twoje ślubne przygotowania będzie utworzenie jednego, osobnego maila przeznaczonego tylko i wyłącznie do ślubnych spraw. Warto także stworzyć grupę, czy to na portalu społecznościowym, czy w formie udostępnionej przestrzeni wspólnej na Dysku Google. Wysyłając maile, kataloguj je odpowiednio, przygotowując osobny folder dla każdego podwykonawcy, nie zapomnij także o dołączaniu do korespondencji swojego ukochanego lub też innej osoby odpowiedzialnej za pomoc w podjęciu decyzji w danym temacie. Z Dysku Google zrób dobry użytek, przechowując w nim pliki, które będą podlegały częstej modyfikacji, np. lista gości, czy tablica z usadzeniem gości. Uporządkowanie i usystematyzowanie tych spraw pomoże Ci i nie pozwoli na marnowanie czasu na wyszukiwanie konkretnych maili w setkach innych oraz ułatwi edycję pewnych dokumentów.

Wciąż masz za mało czasu? Postaw na wedding plannera!

Mimo naszych porad obawiasz się o sukces całego przedsięwzięcia pod tytułem: ślub i wesele? Spokojnie, jest jeszcze jedno rozwiązanie, które pomoże Ci w opanowaniu tematu do perfekcji, bez wielkiego nakładu czasu. O czym mówimy? Oczywiście, o konsultancie ślubnym! To najprostsze i coraz popularniejsze w naszym kraju wyjście. W obecnych czasach, kiedy każda minuta jest niezwykle cenna, taka osoba jest wybawieniem dla wielu aktywnych zawodowo Panien Młodych. Kompetentny i doświadczony wedding planner poprowadzi Cię przez cały proces przygotowań do wielkiego dnia w sposób profesjonalny i bezbolesny, pomagając na każdym etapie. Konsultant pomoże Ci "uczesać" i uładzić Twój pomysł na motyw przewodni, zadba o odpowiednie dodatki ślubne, poleci najlepszych i godnych zaufania podwykonawców, a nawet wybierze się wraz z Tobą na poszukiwania sukni ślubnej. Wreszcie, tego ostatniego, najważniejszego dnia, będzie stał tuż obok Ciebie, trzymając pieczę nad wszystkim i wszystkimi, sprawiając że Twój ślub i wesele będą dokładnie takie, jak sobie wymarzyłaś.

 

Tekst: Ceremony Concept 
www.ceremonyconcept.pl


Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Skomentuj