Jak sprawdzić obsługę w lokalu weselnym?

Każdy kto organizuje przyjęcie weselne chciałby aby było ono idealne. Co o tym decyduje? Na pewno dekoracje, atrakcje, ale przede wszystkim lokal a w nim  jakość obsługi i jedzenie. Jak możemy sprawdzić czy lokal podoła naszym wymaganiom?

Zanim zaczniecie szukać wymarzonego miejsca powinniście zadać sobie samym kilka pytań o to co jest dla was ważne, mniej ważne a co możecie odpuść. Czy priorytetem będzie  cena,  obsługa, czy jedzenie,  a może  otoczenie, lub parkiet do tańczenia. Jeśli wybierzecie kilka priorytetowych punktów i ustalicie co dla was jest najważniejsze możecie przystąpić do poszukiwań.

jakosc obslugi na weselu tajemniczy klient slubZdjęcie - Marcin Romański

Polecenie

Najlepiej oczywiście spytać różnych znajomych o opinie na temat danego lokalu. Może ktoś w nim robił wesele, był i zna. Może ktoś poleci inne miejsce. Tu jednak trzeba pamiętać, że każdy kieruje się swoim własnym osądem i dla jednego będzie to fajne miejsce bo tanie a dla drugiego właśnie z tego samego powodu kiepskie.

Internet. Jeśli nie mamy zbyt wielu znajomych możemy zasięgnąć rady z internetu. Tu jednak należy wykazać się daleko idąca ostrożnością.  Zarówno pochwały danego miejsca jak i krytyka mogą być celowymi działaniami  innych osób.

Tajemniczy klient

Jeśli wybieramy na miejsce naszego wesela restaurację, hotel – warto zrobić tzw. tajemniczego klienta. Po prostu wybrać się kiedyś na obiad, kawę lub piwo i trochę się poprzyglądać obsłudze, stosunkowi do gości, wydawaniu posiłków. Nie dowiemy się wszystkiego, ale na pewno coś podpatrzymy.

Trudniej jest w sytuacji, gdy lokal jest typowo weselny i nie prowadzi otwartej restauracji.  Można wtedy umówić się w dniu, kiedy sala jest przygotowana na inne wesele i zobaczyć czy ten styl podawania, wyglądu kelnerów i wystroju nam odpowiada.

Degustacja

Przeważnie każdy lokal urządza degustację przed weselem. To kolejny ważny moment aby przejrzeć się potrawom, serwisowi i spróbować  tego co będzie podawane na waszym weselu. To też moment aby sprawdzić jak obsługa będzie reagowała na wasze uwagi dotyczące menu i w jaki sposób uwzględni wasze prośby i życzenia.

Rozmowa z właścicielem

Już na poziomie wstępnej rozmowy z managerem lub właścicielem możecie się zorientować na ile dany lokal spełnia wasze wymagania a umowa powinna być odzwierciedleniem waszych wspólnych ustaleń. Wszystkie wasze prośby, uwagi, wynegocjowane rabaty itd. powinny się w niej znaleźć. Prawdopodobnie jeśli na tym etapie rozmowy nie będą satysfakcjonujące po podpisaniu umowy będzie jeszcze trudniej się porozumieć.

Konsultant ślubny

Skorzystanie z usług konsultanta ślubnego daje nam gwarancję, że obiekt spełnia wymagania. Po pierwsze konsultant znacznie lepiej wie czego w danym lokalu należy przypilnować i na co zwracać uwagę ponieważ pracuje na zapleczu  w trakcie wesela. Jeśli robił wesela w danym lokalu to może nam wskazać punkty problematyczne oraz przypilnować aby się nie zdarzyły. Jeśli nie robił  wesela w danym lokalu to ma dostęp do opinii z branży, które są o wiele bardziej wiarygodne niż internetowe.

Z doświadczenia wiem, że wybór lokalu to najtrudniejszy moment przygotowań i często wymaga dużych kompromisów. Najważniejsze jest spisanie dobrej umowy. Niestety managerowie a nawet właściciele  mogą się zmienić  nawet w trakcie przygotowań dlatego aby być spokojnym w czasie wesela  spisujcie wszystko skrupulatnie w umowie lub aneksach.

Tekst: Anna Boroń, Ślubna Pracownia
www.slubnapracownia.pl

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Skomentuj